Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komunikace s rizikově ohroženou mládeží navštěvující klub Wolf při Salesiánském středisku mládeže v Českých Budějovicích
DVOŘÁKOVÁ, Veronika
Tato bakalářská práce je zaměřena na způsoby komunikace mezi pracovníky a klienty nízkoprahového klubu Wolf při Salesiánském středisku mládeže v Českých Budějovicích. V této problematice jsme se zabývali identifikací komunikačních problémů a způsoby jejich možného řešení.
Etická dilemata sociálních pracovníků v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež. Rozbor dilemat z hlediska vybraných etických teorií
FLEISCHMANNOVÁ, Jana
Diplomová práce se věnuje rozboru etických dilemat sociálních pracovníků v nízkoprahových zařízení pro děti a mládež, dle etických teorií. Cílem práce je zjistit etická dilemata, se kterými se pracovníci nízkoprahových zařízení pro děti a mládež setkávají. Ve své práci se věnuji rozboru jednoho etického dilematu pomocí tří etických teorií, a to z pohledu utilitarismu, etiky péče a deontologie. Pro svou práci jsem si zvolila kvalitativní výzkum na základě výzkumné sondy-metodou dotazování, technikou polostrukturovaného rozhovoru.
Etické aspekty sociální práce s rizikovou mládeží zaměřené na deontologickou a utilitaristickou etiku
JAROŠOVÁ, Martina
Předkládaná diplomová práce se zaměřuje na etické aspekty sociální práce s rizikovou mládeží, pohledem utilitaristické a deontologické etiky. Čtenář se seznamuje s propojením etiky v sociální práci, s rizikovým chováním mládeže a v neposlední řadě s teoretickým výkladem etických systémů. V práci je zvolen kvalitativní výzkum - metoda rozhovoru s několika sociálními pracovnicemi, které pracují s rizikovou mládeží. Na bázi výsledků diplomová práce analyzuje aplikovatelnost etických teorií do praxe s ohledem na specifika klientů, jejich míru využitelnosti, případně jaké další etické teorie korespondují v praxi s jednáním sociálního pracovníka.
Využití prvků terapeutické komunity v práci s rizikovou mládeží
Šiklová, Barbora ; Havránková, Olga (vedoucí práce) ; Vodáčková, Daniela (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitelností modelu terapeutické komunity v práci s rizikovou mládeží. Cílem práce je poskytnout informace o možném propojení těchto dvou fenoménů na základě teorie, ale i české praxe. Práce je dělena na část teoretickou a výzkumnou. Kapitoly teoretické části se věnují popisu cílové skupiny z hlediska vývojového období dospívání, dále pak modelu terapeutické komunity z obecného hlediska a jeho možné aplikaci v rámci rozdílných diagnostických okruhů. Poslední kapitola teoretické části popisuje využití modelu terapeutické komunity v práci s rizikovou mládeží v historických souvislostech. Dále pak poukazuje na kompatibilitu modelu terapeutické komunity s plněním vývojových úkolů v dospívání. Výzkumná část mapuje využití prvků modelu terapeutické komunity v praxi, a to ve vybraných zařízeních, kde se s rizikovou mládeží pracuje. Poskytuje tedy informace o výskytu a podobě konkrétních prvků v konkrétních zařízeních.
Možnosti hodnocení efektivity mentoringového programu "Ve dvou se to lépe táhne",
Pfaurová, Petra ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Dragomirecká, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá měřením efektivity vrstevnického mentoringového programu "Ve dvou se to lépe táhne" pro ohroženou mládež. Jejím hlavním cílem je vybrat vhodný způsob měření efektivity uvedeného programu a ověřit možnost jeho zavedení do metodiky programu. Teoretická část v úvodu definuje období dospívání a změny, ke kterým v jeho průběhu dochází, popisuje ohrožující faktory, které na adolescenty působí, a předkládá přehled programů pro ohroženou mládež, které jsou v České republice poskytovány. Dále také představuje program "Ve dvou se to lépe táhne" a možnosti, kterými je možné tento typ programu hodnotit zejména z hlediska dopadu na klienta. Praktická část zachycuje vybranou evaluační metodu a její modifikaci dle specifik programu, popisuje implementaci této modifikované metody v praxi a na základě sestavených dotazníků ji ověřuje.
Předpoklady dobrovolníků pro práci s ohroženou mládeží v projektu Lata
Joklová, Klára ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Dziamová, Veronika (oponent)
Název: Předpoklady dobrovolníků pro práci s ohroženou mládeží v projektu Lata. Abstrakt: Diplomová práce se zabývá problematikou programů zaměřených na práci s ohroženými dětmi, mladistvými a mladými dospělými formou vrstevnického dobrovolnictví "jeden na jednoho", se zaměřením na projekt Lata. Věnuje se zejména aspektům, které mohou ovlivňovat vztah mezi klientem a dobrovolníkem na obou stranách. Zaměřuje se především na pomáhající dobrovolníky, klade si za cíl popsat předpoklady těchto dobrovolníků pro práci s danou cílovou skupinou. Výzkumná část práce je zaměřena na tyto dobrovolníkovy vlastnosti, osobnostní rysy, schopnosti, dovednosti a zkušenosti, které nad rámec současných kritérií vstupu, na dobrovolníkově straně umožňují, resp. brání, vytvoření fungujícího vztahu s klientem v projektu Lata. Klíčová slova: dobrovolnictví, dobrovolník, mentoring, ohrožená mládež, profesionální vztah, projekt Lata, projekt "jeden na jednoho", předpoklady dobrovolníka
Možnosti hodnocení efektivity mentoringového programu "Ve dvou se to lépe táhne",
Pfaurová, Petra ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Dragomirecká, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá měřením efektivity vrstevnického mentoringového programu "Ve dvou se to lépe táhne" pro ohroženou mládež. Jejím hlavním cílem je vybrat vhodný způsob měření efektivity uvedeného programu a ověřit možnost jeho zavedení do metodiky programu. Teoretická část v úvodu definuje období dospívání a změny, ke kterým v jeho průběhu dochází, popisuje ohrožující faktory, které na adolescenty působí, a předkládá přehled programů pro ohroženou mládež, které jsou v České republice poskytovány. Dále také představuje program "Ve dvou se to lépe táhne" a možnosti, kterými je možné tento typ programu hodnotit zejména z hlediska dopadu na klienta. Praktická část zachycuje vybranou evaluační metodu a její modifikaci dle specifik programu, popisuje implementaci této modifikované metody v praxi a na základě sestavených dotazníků ji ověřuje.
Využití prvků terapeutické komunity v práci s rizikovou mládeží
Šiklová, Barbora ; Havránková, Olga (vedoucí práce) ; Vodáčková, Daniela (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitelností modelu terapeutické komunity v práci s rizikovou mládeží. Cílem práce je poskytnout informace o možném propojení těchto dvou fenoménů na základě teorie, ale i české praxe. Práce je dělena na část teoretickou a výzkumnou. Kapitoly teoretické části se věnují popisu cílové skupiny z hlediska vývojového období dospívání, dále pak modelu terapeutické komunity z obecného hlediska a jeho možné aplikaci v rámci rozdílných diagnostických okruhů. Poslední kapitola teoretické části popisuje využití modelu terapeutické komunity v práci s rizikovou mládeží v historických souvislostech. Dále pak poukazuje na kompatibilitu modelu terapeutické komunity s plněním vývojových úkolů v dospívání. Výzkumná část mapuje využití prvků modelu terapeutické komunity v praxi, a to ve vybraných zařízeních, kde se s rizikovou mládeží pracuje. Poskytuje tedy informace o výskytu a podobě konkrétních prvků v konkrétních zařízeních.
Probace a mediace jako forma práce s mladistvými pachateli trestné činnosti
Benešová, Pavla ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Cílem diplomové práce na téma "Probace a mediace jako forma práce s mladistvými pachateli trestné činnosti" je rozpracovat sociálně pedagogické aspekty probačních a mediačních činností. Práce má povahu teoretické studie a je rozdělena do 5 kapitol. Úvodní kapitola se zabývá příčinami delikventního chování a nabízí výčet faktorů podmiňujících vznik tohoto chování u dětí a mladistvých. Druhá kapitola se zaměřuje na možnosti prevence kriminality mládeže. Třetí kapitola je věnována Probační a mediační službě, která sehrává důležitou roli v oblasti terciární prevence kriminality dětí a mládeže. Čtvrtá kapitola pojednává o konkrétních způsobech práce probačních úředníků s klientelou. Práce probačních úředníků je v poslední kapitole analyzována z pohledu sociální pedagogiky se zvláštním důrazem na sociálně pedagogický potenciál probačních a mediačních činností. Je zde rovněž nastíněna možnost využití sociální opory v práci probačních úředníků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.